Ben jij MKB werkgever in Drenthe? Er ligt geld te wachten……

juli 9, 2020 Anneke

Ben je MKB werkgever in Drenthe en ‘moet’ of wil je echt aan de gang met je personeel? Als HR adviseurs (voor diverse MKB werkgevers) zijn wij voorstanders van eigen verantwoordelijkheid en eigen regie en daarmee ook van het implementeren van zelfloopbaanmanagement. Vooralsnog lag de verantwoordelijkheid van werk & inzetbaarheid vooral bij werkgevers. In een aantal CAO’s worden mogelijkheden geboden om gebruik te maken van een persoonlijk leerbudgetten. Dat is een van de manieren om de verantwoordelijkheid van (duurzame) inzetbaarheid te verplaatsen naar medewerkers. Maar als MKB werkgever val je wellicht helemaal niet onder een CAO. Hoe leg je dan afspraken en regels vast voor je medewerkers?

Personeelsbeleid

Het zou toch fantastisch zijn wanneer je je als werkgever volledig kunt focussen op je eigen organisatie en je medewerkers zelf verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen werk en inzetbaarheid? Om dit te bewerkstelligen moet je wel aan de gang met je personeelsbeleid.

Onze ervaring is dat een MKB werkgever geen concrete handvaten heeft om vragen van zijn medewerkers m.b.t. personeelszaken concreet en eenduidig te beantwoorden. Deels komt dit omdat er simpelweg geen tijd is om je als werkgever ook nog te verdiepen in allerlei wettelijke regels. Ook wordt de expertise op dit gebied binnen de organisatie gemist. Een concreet personeelsplan en een zogenaamd personeelshandboek biedt aan zowel werkgever als medewerker duidelijkheid en houvast.

Human Resource MKB regeling

In samenwerking vanuit de Loopbaanwinkel bieden wij MKB werkgevers in Drenthe de mogelijkheid om gebruik te maken van Human Resource MKB regeling. Een subsidie om het personeelsbeleid te professionaliseren. Jouw investering is slechts 50%.  

Dus ben jij een MKB ondernemer in Drenthe en wil jij investeren in je organisatie en je medewerkers, zonder dat dit je enorm veel geld en tijd kost? Maak gebruik van de MKB Human Resource Subsidieplan. Er ligt geld te wachten en wij helpen je graag.

Waarom?

Waarom zou je gebruik maken van de regeling? Hieronder hebben we een aantal punten aangegeven, maar wellicht heb je nog andere argumenten.

Waarom zou je personeel(sbeleid) willen professionaliseren?

  • Besparing op personeelskosten door effectief personeelsbeleid;
  • Groei van de organisatie stroomlijnen en/of bevorderen;
  • Medewerkers betrokkenheid vergroten;
  • Medewerkers verantwoordelijk maken voor werk & inzetbaarheid;
  • Productiviteit van medewerkers vergroten;
  • Medewerkers werven;
  • Medewerkers laten uitstromen;
  • Vragen van medewerkers over functie, salaris, secundaire voorwaarden etc. eenduidig en eenvoudig beantwoorden;
  • Voorkomen van verzuim en voldoen aan re-integratieverplichtingen.
  • ……………

Heb je nog andere argumenten? Laat het ons dan weten, wij komen graag geheel vrijblijvend met je sparren over de mogelijkheden.

Hartelijke groeten en alvast een hele fijne zomerperiode,

Yvonne Boomsma & Anneke Hemmen